x تبلیغات
اخبار ایران

آشپزی بین المللی

 آشپزی را می توان یکی از نیازها و بخشهای اساسی زندگی تمام انسانها در اعصار مختلف دانست، با اطلاعات تاریخی موجود می توان به این موضوع پی برد که چهار مکتب آشپزی بین المللی  در جهان با توجه به امپراتوریهای باستانی در جهان وجود داشته است. 

آشپزی ایرانی(امپراطوری ایران)، آشپزی چینی(امپراطوری چین)، آشپزی عثمانی و ترکیه ای (امپراطوری عثمانی)، آشپزی رومی یا ایتالیایی(امپراطوری روم) و در واقع بیشتر تمدن های آشپزی تاثیر پذیرفته از این مکاتب آشپزی در جهان هستند.

 

آشپزی بین المللی

 

با تعدد پذیری کشورها تنوع غذایی نیز در جهان بیشتر شد و متدهای بسیار زیادی در آشپزی خلق شد، رفته رفته چهار روش کلی پخت بوجود آمدند که عبارتند از: روش پخت خشک ، روش پخت مرطوب یا آب پز، روش پخت بخارپز، روش پخت با روغن یا سرخ کردن.

این صحیح است که از زمانی که انسان قدیمی اثیر را کشف کرد با روشهای پخت همچون بریان کردن و …آشنا شد اما الی حدودی هر یک از این روشهای پخت متعلق و مرسوم به فرهنگی خاص می‌باشند، برای نمونه یکی از روشهای پخت خشک کباب کردن روی آتش می‌باشد که مبدأ آن ایران عزیزمان می‌باشد که بیشترین تنوع را در سطح کبابها در عالم داراست، شیوه پخت با روغن ،سرخ کردن و ساته کردن بیشتر در ادب چینی مورد استفاده می‌باشد که در تاوه های گود با اسم ( ووک ) حاضر می‌شود، درغذاهای چینی میتوان از تمپورا اسم برد که یکی از غذاهای محبوب در چین است، در این طریق یک خمیره از آرد گندم حاضر می‌شود و مواد پروتئینی و سبزی ها بصورت زنجیره ای در این خمیره زده می‌شود و بی درنگ در روغن انداخته می‌شود که ابتدا پف می‌کند و سپس کاملا احمر می‌شود و این باعث می‌شود که این مواد تماس مستقیم با روغن نداشته باشند و سلامت بیشتری داشته باشند، هر چند که خمیره این خوراک نیز بعد از احمر شدن خورده می‌شود.
یکی از فرهنگهای نسبتاٌ نوظهور در کله پزی دانشمند که توانسته تاثیر بزرگی در سطح تنوع غذاهای جهان داشته باشد و میتوان حدود ششصد سال برای آن دیرینگی قائل شد نزاکت غذایی فرانسه است، این کشور با داشتن سرآشپزانی همجون ماری آنتوان کارم، آگوست اسکوفیر، پل بوکوس و بسیاری از بزرگان دیگر خود را به یکتا از قطبهای کله پزی جهان بدل نموده است.
آگوست اسکوفیربا عشق وعلاقه خود توانست شاهزاده ها و شاهان که خود در کاخهایشان سرآشپز و خدمه داشتند با خلق رستورانها و منوهای غذایی و نوشیدنی متفاوت از کاخهایشان خارج آورده و آنهایی که روزی خارج رفتن از کاخ خود را یک افت شخصیتی میدانستد، اینبار با حضور اسکوفیر و تاسیس هتل ها و رستورانهائی همچون ساووی به یکدیگر فخر می‌فروختند که شبی در این رستورانها خوراک گرایش نموده اند و این مایه رواج فرهنگ رستورانگردی در دانشمند شد با این خدمات بود که فرنام ( شاه سرآشپزان و سرآشپز شاهان ) به اسکوفیر دیتا شد.
اکنون بزرگترین دانشگاههای کله پزی جهان در فرانسه دایر شده اند که با تعلیم متدهای درست طباخی به دانش غذایی در جهان کمک می‌کنند، از نام آورترین آنها میتوان از دانشگاه( کردن بلو پاریس ) اسم برد که هم الان حدود چهل و پنج شعبه در سراسر جهان دارد.
فرانسه در تنوع منابع غذایی همچون پنیرها ، زنجیره ها و غذا ها کشوری منحصر بفرد است و در واقع سرآشپزان این کشور برای تصحیح کردن غذاهای با طعم وکیفیت عالی تکیه بر مواد اولیه و بکر بودن آنها دارند.
کشورهایی همچون ایتالیا نیز که ادامه شهریگری غنی رومیان باستان می‌باشد سهم عمده ای در تنوع غذاهای دانشمند را ایفا نموده است بطوری که به هر کشوری که در هر جای عالم بروید محال است در آن رستوران ایتالیائی با تنوع پیتزاها و پاستاها هستی نداشته باشد، روغن زیتون ارگانو، سیر و ریحان، سس گوجه مارینیرا و دیگر سسهای گوناگون از اثر های آشکار دانش غذایی این کشور هستند.
اکنون با بازگو کردن و معرفی اسم و فرهنگ غذائی این کشورها هدف داشتیم ذکر کنیم چه میزان کیفیت مواد اولیه غذائی اعم از مواد پروتئینی و گوشتها و سبزیجات و مواد لبنی می‌توانند در کیفیت تمام شده غذاها و طعم و عطر و طراوت آنها کارایی داشته باشند.
به جرات می تاب بازگو کرد که بدبختانه شوربختانه در کشور عزیزمان ایران با این سطح از منابع و ذخایر، دانش غذائی ما در حال ویرانی و از هم فروپاشی می‌باشد، استفاده از مواد اولیه بی کیفیت در غذاها بدون بازبینی مناسب و مستمر، تولید روغنهای پالم برگرفته از  محصولات تراریخته روز به روز مایه ایجاد مشکلات روز افزون در سلامتی کسان جامعه هستند، غذاها و کبابهای بی‌کیفیت، سبزیجات ناسالم و… از این قبیل موارد هستند. در صورتی که این کشور با داشتن انسانهای بزرگی همچون ابوعلی سینا در برنامه ریزی غذاهای تندرست و ارگانیک زبانزد دانشمند بوده است، در بیشتر غذاهای ایرانیان همچون خوراکها پروسه پخت از جایی آغاز می‌شود که پیاز با کمی روغن و زرچوبه تفت دیتا می‌شود و به کارگیری این طور سبزی ها همچون سیر و پیاز و همینطور زردچوبه که سرشار از آنتی اکسیدان است، زیاد کارایی بسزایی در سلامتی افراد داشته است، اما الان این غذاهای تندرست جای خویش را به صنعت ویرانی شده سوسیس و کالباس داده اند.
اگر نکاه دقیق تری به صنعت سوسیس و کالباس بصورت تندرست و بنیادین در دانشمند داشته باشیم متوجه میشویم این صنعت از آن کشور ایران است، صدها سال قبل همهنگام با ایرانیان باستان که در ان زمان یخچال و وسایل سرمایشی وجود نداشت، در زمانها و فصول مناسب و پرثمر سال همچون اواخر تابستان گوشت گوسفندان پروار را به به اتفاق چربی و استخوانهایشان و نمک و ادویه در تغار میریختند و با آب زیاد کم در حدی می‌پخنتد که این مواد کاملا پخته و با هم ترکیب میشدند و پس از پخت و خنک شدن آنها را در پوستین و شکمبه خود گوسفند می ریختند و در مکانهای خنک نگهداری می کردند و چربی  و غلظت این ترکیب مانع از خراب شدن آن در فصول سرد سنه میشد، اسم این خوراک قرمه است که هم اکنون نیز در بسیاری ازشهرها و روستاها بهره‌گیری میشود این شیوه در کشورهای دیگر گسترش پیدا کرد و بعد از ترقی و دگرگونی ها به صنعت چارکوتری تبدیل شد، و اگر نگاهی به کیفیت این مواد مصرفی در ایران داشته باشیم متوجه میشویم در عین اینکه ما خویش مملکت صاحب سخیف در فرآوری این محصولات بوده ایم اما این صنعت در مملکت ما متاسفانه با تولید محصولات ناسالم در حال ضربه زدن به سلامتی آحاد ملت و شیوع بیماریهای زیادی نیز شده است، از دیدگاه بسیاری از کارشناسان دلیل اصلی این جستار دور نمودن ملت از فرآوری و کشت و مصرف سر راست آنها از محصولات و محصول های دامی خودشان می‌باشد.
 

 

وام مسکن

 اگر می خواهید وام مسکن بگیرید اما سپرده‌ای در بانک مسکن ندارید، می‌توانید با خرید اوراق تسهیلات بانک مسکن وام مورد دربایستن خویش را برای خرید خانه دریافت کنید. البته متقاضیان تسهیلات خانه بدون ودیعه ‌گذاری باید هزینه ای را صرف خرید اوراق وام مسکن کنند، برای مثال مبلغ این اوراق برای وام ٧٠‌میلیون تومانی بین ١٠ لغایت ١٢‌میلیون تومان می باشد. این شرایط برای افرادی که قبلا در صندوق مسکن بانک مسکن سپرده گذاری کردند صادق نمی باشد این افراد بدون احتیاج به پرداخت این مبلغ برای تهیه اوراق و با گذراندن دوره یک ساله نوبت می توانند وام خود را نیز گرفتن کنند.

 
وام مسکن
 
بانک مرکزی ساز و شغل اخیر ‌ای برای خرید تسهیلات منزل و انتقال آن در قالب اوراق بهادار تعریف کرده که پس از مصوبه اسفند ‌سال گذشته شورای پول و اعتبار ، از ابتدای‌ سال ١٣٩٥ مقدمات این شغل توسط بانک مسکن نیز فراهم شده است. با ابلاغ رسمی بانک مسکن به فرابورس، پرداخت این وام‌ از طریق خرید اوراق تسهیلات منزل در فرابورس اتمام می‌شود و متقاضیان تسهیلات مسکن باید نخست اوراق را در فرابورس تهیه کنند.
 
«تسه» واژه کلیدی در اوراق تسهیلات مسکن بوده و به معنی اوراقی می باشد که به سپرده ‌‌گذاران وام مسکن در بانک مسکن تعلق می‌گیرد. ودیعه ‌گذاران افرادی می باشند که بعدها می خواهند تسهیلات مسکن دریافت کنند و برای آینده در بانک مسکن سپرده‌ گذاری می ‌کنند و در نوبت اخذ وام قرار میگیرند ، از طرفی افراد دیگری هستند که برای دریافت تسهیلات خانه به بانک مراجعه کرده درحالی ‌که هیچ سپرده ‌گذاری در بانک از قبل نکرده اند.
 
 

 

مراحل اخذ وام مسکن

 

بانک مسکن راهی را پیش پای این کسان می گذارد؛ بدین صورت که اگر فرصت سرمایه ‌گذاری و صبر برای رسیدن نوبت را ندارند، نوبت سرمایه ‌گذاران کهن بانک مسکن را می توانند خریداری کنند. اگر می‌خواهید اوراق تسهیلات بانک مسکن را جاسازی کنید ، سه مرحله کلی را باید طی کنید. بعد از آن می‌توانید اوراق وام مسکن را خریداری کرده و برای خرید منزل و آپارتمان اقدام نمایید.
مرحله اول اخذ کد معاملاتی از کمپانی کارگزاری بانک مسکن یا یکتا از کارگزاری ‌های بورس اوراق بهادار می باشد. در گام دوم و پس از دریافت کد معاملاتی، باید مبلغ اوراق حق تقدم تسهیلات بانک مسکن را در همان روز به حساب متعلق به شرکت کارگزاری بانک مسکن واریز نموده و برگه مربوطه را به امور مشتریان ارایه کنید. 
در مرحله سوم و پس از تحویل برگه واریزی، فرم تقاضا خرید را از سرپرست امور مشتریان گرفتن نمایید. کارگزاری چنانچه به فروشنده در همان روز دسترسی باشد اقدام به خرید برای شما کرده و در غیر این صورت مشتری موظف است با مراجعه در روزهای بعدی و ارایه درخواست جدید با قیمت همان روز اوراق را خریداری کند. مراحل خرید اوراق در اینجا تمام می شود و هم اکنون شما باید به بانک مسکن مراجعه کرده و برپایی پرونده دهید ، بعد از تشکیل پرونده، معرفی ضامن و دریافت استعلام های لازم بدست بانک وام شما آماده پرداخت می شود ، در روز دستک زدن خانه، نماینده بانک مسکن به محضر اسناد رسمی می آید و وام شما را با چکی در وجه فروشنده پرداخت کرده و حسابی در بانک مسکن را برای پرداخت اقساط در برگزیدن شما پیمان می دهد. پس از اتمام این مراحل، میتوانید برای خرید آپارتمان اقدام نمایید.

 

شناسایی گوشی های رجیستر شده

 از امروز فاز دوم رجیستری گوشی‌های موبایل پیش درآمد شد و در این مرحله همگی گوشی‌های اپل برای پرکار شدن در شبکه‌ی موبایل کشور، باید رجیستر شوند. بر این پای بست، تشخیص قاچاق یا رسمی بودن گوشی مهم است.

 
شناسایی گوشی های رجیستر شده
 
 
فاز دوم اجرای طرح رجیستری گوشی‌های موبایل از امروز پیش درآمد شده است، بر این بنیاد همگی خریداران گوشی‌ها و تبلت‌های اپل اثناء خرید باید از اصالت دستگاه مطمئن شوند.
 

تشخیص اصالت گوشی موبایل

برای تشخیص ریشه-بن-بیخ یا قاچاق بودن گوشی لازم است خریدار آغاز شناسه ۱۵ رقمی (IMEI) روی جعبه دستگاه را به شماره‌ی ۷۷۷۷ پیامک کند. وانگهی می‌تواند با به کارگیری کد دستوری #۷۷۷۷* و گزینش گزینه استعلام اصالت، پیش از خرید و پرداخت هزینه، از اصالت گوشی مطمئن شود.
 
سپس گوشی یا تبلت خریداری شده باید در شبکه اپراتوری نیز پرکار شود؛ بر این پای بست، لازم است خریدار کد فعال‌سازی (Activation Code) را اثناء خرید از فروشنده دریافت کند؛ به خریداران توصیه می‌شود برای پیشگیری از هرگونه سوء استفاده احتمالی، کد فعال‌سازی را بی درنگ کاربرد و دستگاه را پرکار کنند.
 
برای فعال‌سازی نیز خریدار باید کد دستوری #۷۷۷۷* را شماره‌گیری کرده و عدد مربوط‌به گزینه فعال‌سازی را برگزیدن کند. بعد از آن ویژگی بین‌المللی ۱۵ رقمی (IMEI) گوشی، کد فعال‌سازی مربوط‌به آن و شماره سیم‌کارتی را که می‌خواهد متعلق به استفاده کند به ترتیب وارد ‌کند. بعد از تائید اطلاعات وارد شده، پیام موفقیت‌آمیز بودن فرایند، روی صفحه گوشی قابل تماشا است.
 
توجه: خریداران باید تمامی مراحل استعلام را خودشان اتمام دهند و بعد از اطمینان از اصالت گوشی مورد عقیده و قانونی و استاندارد بودن آن، تلفن همراه باره عقیده خویش خریداری کنند.
 
 

تطبیق ویژگی گوشی با ویژگی جعبه

 

یکی دیگر از مراحل تشخیص اصل بودن گوشی تطبیق شناسه‌ی گوشی با کد درج شده روی جعبه‌ی دستگاه است. بر این بنیاد لازم است خریدار کد دستوری #۰۶#* را شماره‌گری کرده و شناسه‌ی ۱۵ رقمی (IMEI) گوشی را گرفتن کند. این کد باید با شناسه‌ی ثبت شده روی جعبه دستگاه گرد باشد.
 
توجه: گوشی‌های دو سیم‌کارته دارای دو مشخصه IMEI و گوشی‌های چند سیم‌کارته دارای چند IMEI هستند.
 
از سوی سایر کاربران باید به این نکته توجه کنند که بعد از فعال‌سازی، تلفن همراه تنها روی سیم‌کارت پرکار شده، قابلیت به کارگیری شبکه را خواهد داشت و در صورتی که دارنده گوشی یا تجهیز بخواهد از سیم‌کارت دیگری کاربرد کند باید فرایند انتقال بهره‌بردار را با شماره گیری کد دستوری #۷۷۷۷* و ارسال عدد مربوط‌به گزینه انتقال بهره‌بردار انجام دهند؛ در غیر این‌صورت تلفن به اتفاق روی سیم‌کارت جدید فقط به مدت ۳۰ روز قابل کاربرد خواهد بود.
 
درهمین حال گوشی‌های اپل که در حال آماده در شبکه اپراتورها پرکار هستند، درصورت جایگزینی سیم‌کارت باید فرایند انتقال مالکیت را اتمام دهند.
 
 

سرشماره همتا

 

رجیستری گوشی هیچ‌گونه هزینه‌ای برای خریدار ندارد و همگی پیامک‌های مربوط‌به استعلام گوشی و اطلاع‌رسانی در این گویه تنها با سرشماره HAMTA برای مشترکان ارسال می‌شود و اگر پیامکی با سرشماره دیگری در پاسخ به کاربر ارسال شود، جعلی بوده و به هیچ وجه قابل استناد نیست.
 
لازم است کاربران بعد از خرید دستگاه، فاکتور رسمی با مهر فروشگاه که عدد مشخصه ۱۵ رقمی (IMEI) دستگاه روی آن درج شده را از فروشنده دریافت کنند و درصورت بروز هرگونه سخت در مورد غیرقانونی بودن گوشی یا تجهیز، فروشنده پاسخگو خواهد بود.
 
 
 

گوشی مسافری

 

مسافرانی که از بیرون از کشور گوشی تلفن همراه، تبلت، مودم یا هر دستگاه سیم‌کارت‌خوری خریداری کرده و به همراه خود وارد مملکت می‌کنند، باید شناسه بین‌المللی ۱۵ رقمی (IMEI) دستگاه خریداری شده را در باژگاه محل ورود خویش ثبت کنند. مسافران هنگام ثبت شناسه‌ی گوشی تلفن همراه خویش باید عوارض گمرکی آن را پرداخت کرده و قبض آن را نزد خود نگه‌داری کنند و در آخر، بعد از اخذ کد فعال‌سازی از وزارت صنعت، معدن و تجارت، باید آن را در سامانه بدیل به آدرس Hamta.ntsw.ir ثبت کنند.
 
عوارض گمرکی و ارزش گذاری کالای مسافری طبق ارزش‌ کالای ثبت شده در نظام TSC به آدرس tsc.irica.co سپریدن می‌شود.
 
 
شماره‌هایی که نباید فراموش کنید
در فرایند ثبت و شناسه‌دار کردن گوشی‌های تلفن همراه، برای اعلام شکایت یا تعقیب مشکلات احتمالی، سامانه ۱۲۴ و مرکز تماس ۰۹۶۳۶۶ اعلام شده است.
 
خریداران می‌توانند درصورت بروز هرگونه دشوار یا گلایه در زمینه‌ی استعلام، انتقال مالکیت، هزینه، فعال‌سازی، جعل در فاکتور و شماره سریال تجهیز و دشواری ها گمرکی با سامانه ۱۲۴ سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان، مرکز تماس طرح با شماره ۰۹۶۳۶۶ یا عدد ۱۳۵ سازمان تعزیرات حکومتی تماس گرفته یا به پورتال سازمان تعزیرات مراجعه کنند.
 
برای شکایت از مشکلات فنی شامل دریافت نکردن سرویس از شبکه تلفن به اتفاق باوجود طی تمام مراحل فعال‌سازی و دریافت پیامک تائیدیه فعال شدن گوشی، جستار باید به مرکز تماس طرح به عدد ۰۹۶۳۶۶ اعلام شود.

 

هزینه تفریح در ترکیه

 شاید برایتان این سؤال پیش آمده باشد خرج تفریحات در مملکت ترکیه چقدر است . ما در این نوشتار کوشش داریم شما را با خرج های استفاده از تفریحات این مملکت بیشتر آشنا کنیم . در پیوسته با ما به اتفاق باشید .

هزینه سفر به ترکیه
 
در آغاز باید گفت ترکیه کشوری سرشار از تفریح و سرگرمی است که مطمئنا در سفرتان به یگانه از شهر های آن برای راز زدن به کل ی این تفریحات وقت مختصر می آورید . اگر در سفرتان به تعقیب تفریح در تعطیلات و لذت بردن از سفر در کناره عزیزانتان است ترکیه گزینش مناسبی می باشد . تفریحات و دیدنی ها در ترکیه هزینه های سنگینی ندارد.
 

غواصی در دریای مدیترانه

میتوانید از غواصی و یا قایق رانی درآب های زلال مدیترانه در آنتالیا و آلانیا لذت ببرید. دراین شهر های قشنگ و ساحلی میتوانید در کنار مربی غواصی به تماشای طبیعت آب های مدیترانه بپردازید . این تفریح برای شما هزینه زیادی ندارد خرج غواصی در ترکیه از 200 لیر تا 250 لیر متغیر است و در شهرهای مختلف با پروا به امکانات و سواحل و زمان سفر کمی متفاوت میباشد. . غواصی در شبه جزیره گالیپولی در نزدیکی استانبول نیز زیاد هیجان انگیز است .

 
 

رافتینگ در آنتالیا

تور رافتینگ  ، این تور جذاب و مهیج نیز در شهرهای ترکیه همانند آنتالیا و آلانیا و در ضمن استانبول برگزار میشود . قایق رانی در رودخانه های خروشان از تفریحاتی است که حتما باید تجربه کنید .اگر علاقه مند به پارو زدن و قایق سواری در وسط طبیعت زیبای آبشار های آنتالیا هستید توصیه میکنیم این تفریح را از دست ندهید .

 
تور رافتینگ در آنتالیا به دو چهره برگزار میشود. تور رافتینگ که از 150 لیر تا 200 لیر می باشد و نوع سایر آن تور رافتینگ که پر انرژی تر است و از طریق ها و دره های باریک تر و رودخانه های پرخروش تر گذر می کنند که از 200 لیر الی 250 لیر متغیر است.  در این تورهای تفریحی حتما باید از ابزارها  و جامه های پسندیده استفاده کرد. 
بعدازهماهنگی های لازم  لیدر با مسافران با اتوبوس به محل مورد عقیده رفته و لیدرها توضیحات لازم را به مسافران دیتا و به گروه های چند نفره تقسیم می شوند و جامه ها وجلیقه های مناسب این تور هیجان انگیز را پوشیده و سوار قایق ها شده و شروع به پارو زدن می کنند و از رودخانه های پر جنب و جوش و منظره های زیبا عبور می کنند و در طول راه پریدن در رودخانه در محلی امن از آنگونه تکاپو های پر انرژی این تور است و سپس بعد از صرف ناهار در محلی مناسب و مراجعت به قایق و ادامه گذرگاه تور رافتینگ یگانه از تکاپو های پر انرژی مسافران در سفر به آنتالیا می باشد.
 
 
تور کشتی استانبول
استانبول خود به انفرادی از پر جاذبه ترین شهرهای ترکیه است که تور کشتی استانبول احد از بهترین تفریح های این شهر محسوب می شود .این تور شما را به تماشای جزیره ها ، تنگه بسفر و آب های نیلگون دریای سیاه دعوت می کند.تور کشتی استانبول از عصر شروع و لغایت واپسین،انجام شب پیوسته دارد . خرج ی این تور از 150 لیر لغایت 700 لیر متفاوت بوده و این دوگانگی نرخ ها به انگیزه گونه کشتی ها و خدماتی چون غذا ، نوشیدنی و برنامه های متنوعی  که هر کدام ارائه میدهند می باشد.
 
سفر به استانبول بدون گشت و گذار در تنگه بسفر با کشتی های تفریحی و تماشای جزایر این شهر و بناهای تاریخی دسته آسیایی و اروپایی استانبول کامل نمیشود. برای تجربه این تفریح بی همانند لازم نیست خرج زیادی را پرداخت کنید .  این تور دلگشا را اگر از گیشه های برگزارکننده در اسکله تعبيه کنید کم و بیش بین 20 لغایت 50 دلار باید پرداخت کنید و در غیر این صورت اگر برای استفاده از این تور از لیدر خویش بلیط جاسازی کنید حدودا 80 الی 100 دلار هزینه دارد . البته در این مورد  خدمات نهار ، شام و ... نیز ارائه میشود .
 
پارک آبی و آکوا لند در شهر های ساحلی ترکیه
یکی از بهترین تفریحات آبی در شهرهای ترکیه پارک آبی است . شهرهایی همچون آنتالیا ، بدروم و کوش آداسی شهر تفریحات آبی مهیج  است . وقتی هدف سفربه ترکیه را داریم به خصوص شهرهای ساحلی چون آنتالیا ، بدروم و کوش آداسی گزینش هتل از مهم ترین ها می باشد.از نکاتی که در برگزیدن هتلدرنظر گرفته می شود پارکآبی هتل است که از تفریحات بسیارهیجان انگیز در سفربه شهر های ترکیه می باشد . در آنتالیا اگر هتل پسندیده را برای خود انتخاب کنید و آن هتل حائز پارک آبی باشد دیگر بیچارگی به پرداخت هزینه نیست. ولی اگرالویت هایتان برای گزینش هتل گزینه های دیگر باشد می توانید برای تفریح پارک آبی آکوالند را انتخاب کنید که هزینه ی یک روز کامل در این پارک 250 لیرتا 350 لیر می باشد و این مجموعه آبی  در خود تفریحات خاص و هیجان انگیزی دارد که ساعت ها میتوان در آن جا بود و لذت برد. در ضمن در 
شهرهای ساحلی دیگر هم میتوانید برای این تفریح از پارک های آبی آن جا استفاده کنید که خرج ای بین 350 لیر الی 450 لیر در نظر بگیرید.

 

تشک مناسب نوجوان

 خواب مهم ترین نیاز تن برای تجدید قوا و رفع خستگی است که تقریبا  یک سوم حیات هر انسانی را ساختن می‌دهد. اهمیت این موضوع در نوجوانان نسبت سایر کسان بیشتر است. نوجوانی از سنین 12 تا 18 سالگی را در بر می‌گیرد که اوج رشد جسمی و روحی را برای یک فرد به دنبال دارد. هر نوجوان برای داشتن رشد مناسب نیازمند سپری کردن یک سوم روز خود در خواب می‌باشد. تغییرات فیزیکی این دوره در فرد مایه ایجاد خستگی‌های جسمی و روحی زیادی می‌شود به همین انگیزه فراهم آوردن لوازم خواب پسندیده در این دوره بسیار مهم است. 

تشک نوجوان

تشک مناسب برای نوجوان

خواب برای کودکان و نوجوان که در مرحله رشد هستند بسیار دارای اهمیت است. اگر این کودکان و نوجوانان از خواب خوبی برخوردار نباشند دچار اختلالات خواب شده و فرآیند رشد آنها شدنی است دچار افت می‌گردد که اثرات سویی بعدها آنها خواهد داشت.
یکی از عوامل کارساز در داشتن یک خواب خوب به کارگیری تشک پسندیده به خصوص تشک خوشخواب است. همانگونه که در مقاله‌های قبلی اشاره نمودیم تشک خوشخواب حائز انواع متفاوتی است که هریک از آنها بر بر پایه ویژگی‌هایشان کاربردهای خاصی دارند و پسندیده هر سنی نیستند. تشک خوشخواب مناسب کودک و نوجوان ویژگی‌های خاص خود را دارد که در اینجا به بعضی از آنها اشاره می‌نماییم.
 

 

ابعاد تشک نوجوان

ابعاد تشک خوشخواب نوجوانان رو به پیشرفت لازم است مناسب تن در حال رشد آنها باشد. اینکه شما بخواهید هر دو سال یکبار تشک و بست فرزند خویش را عوض نمایید هزینه گزافی را به خود تحمیل خواهید کرد برآیند اینکه قبل از شروع دوره نوجوانی یعنی حدود 10 سالگی اریکه و تشک کودک را مناسب با دوره نوجوانی او جاسازی نمایید. خرید تشک یک نفره بزرگسال با ابعاد 90*200 سانتی متر می‌تواند مایه راحتی کودک و نوجوان شما در خواب شود. او فضای کافی برای بی قراری‌های موعد خواب را در گزین کردن دارد و کمتر مبتلا مشکلات برآمده از بهم ریختگی خواب می‌شود.
 
 
 

ارتفاع تشک نوجوان

ارتفاع تشک نوجوان باید به گونه ای باشد که آنها به راحتی بتوانند از تخت خویش بالا رود. این ارتفاع از نزدیک 20 سانتی متر کمتر نباید باشد. ضخامت کمتر بیانگر سفتی اغلب تشک خواهد بود چون اینگونه تشک ها از اسفنج‌های سختی تعبيه شده اند. پروا داشته باشید که ارتفاع بسیار بسیار تشک می‌تواند فاصله کودک تا زمین را زیادتر کند و در چهره افتادن او از روی تخت آسیب ‌بیند.
 
 

نرمی تشک نوجوان

برای کودکان و نوجوانان که وزن اقلیت نسبت به بزرگسالان دارند به کارگیری تشک‌های نرم به خصوص تشک‌های فنری پیشنهاد می‌شود. به کارگیری تشک‌های طبی سفت برای کودکان گزینه ی نامطلوبی است زیرا سختی بستر برای کودکان و نوجوانان در حال رشد خشکی تن را در پی خواهد داشت. از تمام این حرفها ماضی کودکان علاقه به فنریت بست خود دارند. به همین انگیزه به کارگیری تشک‌های نرم در آن‌ها حس بهتری برای شان برپایی خواهد نمود.
 
 

ضد حساسیت بودن تشک نوجوان

یکی از مهمترین نشانه‌های بلوغ در نوجوانان دلنازک شدن پوست آنها می‌باشد. پیدایش جوش‌های جوانی در پوست نوجوانان به خاطر میزان بالای هورمون می‌باشد و لازم است از عوامل بیگانه که این حساسیت‌ها را اغلب می‌نماید اجتناب شود. برآیند اینکه استفاده از تشک‌هایی با روکش ضد حساسیت برای این دوره زیاد حیاتی است.
 

 

سطح صاف تشک نوجوان

روکش بعضی از تشک‌ها دارای پارچه‌های طرح برجسته است که این طرح‌های برجسته می‌تواند در کودکان اغتشاش در خواب را به وجود آورد به همین انگیزه مطمئن شودی که تشکی که تهیه می‌نمایید کاملا هموار و یکدست باشد الی نوجوان شما دوره بلوغ خود را در کمترین تنش مرتبط با خواب سپری نماید. 
 
 

سایز تشک مناسب کودک و نوجوان

سایز تشک نوجوانان به طور معمول 80*180 سانتی متر است که در ساخت آنها از فنر کاربرد شده است. با هستی این پیشنهاد می‌شود که از تشک‌های بزرگسالان با ابعاد 90*200 برای آنها کاربرد شود البته لازم است که تشک متناسب با ابعاد بست خواب کودک باشد. به هیچگونه سایز تشک نباید از سایز بست او کوچکتر باشد. 
 
توصیه ما برای تشک نوجوان به شرطی که وزن او بسیار زیاد نباشد به کارگیری تشک‌های فنری یا تشک های طبی فنری است که می‌تواند در دوره بلوغ خواب راحتی برای آنها به وجود آورد.

 

قوانین خرید و فروش آپارتمان

 فروش منزل و یا آپارتمان یکی دیگر از معاملاتی است، که در بنگاه های املاک صورت می گیرد. این پیشه می تواند با کمک گرفتن از مشاوران و وکلای ملکی صورت گیرد. در این خصوص باید تأکید شود که، قوانین فروش آپارتمان در گویه واگذاری آن به شخص دیگری، باید کاملاً رعایت شود. زیرا که زیاد دیده شده است، افرادی به انگیزه ها گوناگون از آنگونه ناآگاهی در مورد اصل ملک، اعتماد بیجا و … تمامی سرمایه و حائز خویش را از دست داده‌اند. از این رو باید در خرید و فروش نهایت دقت چهره گیرد تا دیگر گواه چنین حوادثی نباشیم.

 
خرید و فروش آپارتمان

قوانین فروش آپارتمان و چگونگی سپریدن آن ها

باید دانست که منزل حائز شناسنامه‌ای می باشد که مشخصات کامل آن در اداره ثبت ملکی در شهر شما ثبت شده است. این شناسنامه یا همان سند ملک، حتی در صورت مفقود شدن و یا مخدوش شدن نیز، قابل استرداد است و با مراجعه به دفتر ثبت اسناد و یا املاک می توانید بار سایر آن را جاسازی کنید. از این رو قبل از خرید هر خانه ای، باید به سند و صحت آن اطمینان حاصل نمایید، این قانون فروش آپارتمان است. به همین سبب، خریدار باید با در دست داشتن پلاک ثبتی ملک به دفترخانه های اسناد رسمی مراجعه کرده و از اطلاعاتی همچون، آخرین معامله‌ای که بر روی منزل شکل گرفته است، آخرین مالک آن، آیا ملک توقیفی است یا خیر و یا اینکه اصلاً ملک قابل معامله می باشد یا نه، اطلاعاتی را کسب کند.
 
I. از آنگونه قوانین فروش آپارتمان، معامله با خویش فروشنده اصلی و یا وکیل قانونی او است. در این صورت باید مدارک معرفی مالک و یا وکیل وی را به نکویی بررسی کرده و مفاد قولنامه و سند را به احسان مطالعه نمایید. بعد از انجام همگی مراحل قانونی، پول را پرداخت نمایید.
 
II. سعی کنید برای فروش و یا خرید خانه کران از دفتر اسناد رسمی و بنگاه های داد و ستدها ملکی بهره‌گیری نمایید. زیرا که کمک گرفتن از دلالان می تواند لغایت بی گمان زیادی سرمایه شما را به خطر بیاندازد. از طرفی دیگر، دلالان سعی می کنند با مشوش کردن فضا، ذهن شما را از رفتن به سوی واقعیات معامله دور کنند. این افراد درستی را در مورد ملک به شما نمی گویند.
 
III. کمک گرفتن از وکلا اگر چه جز قوانین فروش آپارتمان نیست، اما می تواند تا حد زیادی شما را از خطرات کلاهبرداران در امان نگه دارد.
IV. بر پایه قوانین فرش آپارتمان و یا ملک، اگر مالکی منزل و یا زمین خویش را به چندین نفر فروخته باشد، مالک اصلی آن خریدار اول می باشد. از این رو بسیار دقت کنید که با چه کسانی وارد معامله می‌شوید.
 
 
V. در زمان قدیم بسیاری از منازل به چهره قولنامه‌ای خرید و فروش می شد و نیازی به دفاتر اسناد رسمی نبود. ولی امروزه با بالا رفتن حجم کلاهبرداری، نه فقط باید در دفاتر اسناد رسمی به ثبت ملک پرداخت، بلکه باید دقت نمایش داد که دفتر اسناد باره عقیده حائز دستور کسب و کد رهگیری باشد. این کد رهگیری همانند مانعی برای بسیاری از کلاهبرداران عمل کرده و می تاب با استعلام از بر پایه آن به معاملات پی در پی یک ملک هشدار داشت.
 
VI. خرید ملک های اخیرالتأسیس و یا کبیر و وزین معمولاً با پیش خرید به اتفاق است. در این گونه از خرید و فروش باید به صراحت گونه مصالح به شغل رفته برای ساخت، مدل خانه، مشخصات جزئیات خانه همانند گونه کابینت و.. کاملاً مشخص شود.
 
VII. بر اساس قوانین فروش آپارتمان، باید بی گمان در سند اصلی قید شود که خریدار چند واحد آپارتمان خریداری نموده است و همچنین باید کران در دستک بیان شود که میزان زیربنای ساختمان چه مقدار است و مالک حق ندارد به شکل دیگری از آن استفاده نماید.
 
VIII. احد سایر از کلاهبرداری هایی که می تواند در سررسید خرید و یا فروش ملک رخ دهد، روبرو شدن با خریداری است که مبلغی از هزینه را پرداخت کرده و سند به نامش شده است و حال از پرداخت باقی خرج سرباز می زند. در این صورت فروشنده نمی تواند هیچ گونه ادعای در باره ملک فروخته شده داشته باشد. در این گونه از داد و ستدها باید دقت شود که ریز جزئیات پرداخت پول ذکر گردد. وانگهی باید بیان شود که در صورت عدم پرداخت پول در زمان مقرر، معامله فسخ و خریدار باید جریمه‌ای پرداخت کند. این باره جز قوانین فروش آپارتمان نیست، اما روال مطمئنی برای بازداری از کلاهبرداری می باشد.

اهمیت آشپزی در خانه

 دستاورد حیات ماشینی در خصوص سلامت کسان جامعه، تفریق فعالیت فیزیکی، شیوع اضافه وزن، چاقی و افزایش خطر بسیاری از بیمارهای مزمن است که به کرات در مقالات و برنامه‌های گوناگون باره توجه و بحث پیمان گرفته است؛ اما گرد سایر از اثرات مضر غرق شدن در گرداب تکنولوژی و ماشین‌های هوشمند، تفریق کیفیت وعده‌های غذایی است.

اهمیت آشپزی

غذای خانگی رقیب ندارد!

امروزه شاهد هستیم که تهیه‌ی وعده غذایی در آشپزخانه خانه ها کمتر شده و در برابر آشپزخانه‌های رستوران‌ها و تهیه غذاهای بیرون بر رونق اکثریت گرفته‌اند.
با کمی دقت به خیابان‌ها و کوچه‌های محل زندگی می‌توان این سوژه را به سادگی درک کرد که تعداد فست فودها و مراکز جاسازی غذا نسبت به ماضی افزایش چشمگیری داشته‌اند.
استفاده از غذاهای حاضری به حدی دریافتی که امروزه سرمایه‌گذاری در این گویه را یک امر مطمئن و سودآور می‌دانند، چراکه می‌دانند تقاضای ملت در این زمینه رو به افزایش است؛ ولی اگر از دیدگاه بهداشت جسمی و روانی به این جستار نگاه کنیم متوجه می‌شویم که این امر می‌تواند مضرات زیادی را به همراه داشته باشد.
از نگرش روانی، کارشناسان به اهمیت پختن وعده غذایی در خانه و تأثیر آن بر سلامت روحی خانواده تأکید فراوان کرده‌اند.
همچنین از عقیده سلامت جسمی نیز مصرف زیاد غذاهای حاضری می‌تواند اثرات مخربی به همراه داشته باشد.
 

کیفیت بهداشتی غذاهای بیرون

آموزش روش‌های درست پخت و پز خوراک و تأثیر مصرف غذاهای خانگی در روند زندگی آینده اولاد چه در خانواده و چه در مدرسه و محیط تعلیم باید به عنوان یک فرمایش مهم تلقی شود، چرا که پختن خوراک در خانه و نزاکت صرف وعده غذایی در پیرامون خانواده، ضمن برپایی سلامتی جسمی بهتر و افزایش طول عمر، اثرات روانی و روحی قابل ملاحظه‌ای در حیات کسان خواهد داشت
 
بهداشت و سلامت مواد اولیه کاربرد شده موضوعی است که برای مصرف کننده پوشیده است و اگر مواد اولیه حداقل‌های لازم را نداشته باشند و از نظر غسل و کیفیت نگهداری در انبار حائز شرایط مناسبی نباشند، بی‌شک عوارضی نظیر مسمومیت گریبان گیر مصرف کننده خواهد شد.
کیفیت مواد اولیه استفاده شده، عموماً به انگیزه مسائل اقتصادی، سطح پایینی دارند و ارزش غذایی وعده مصرف شده را ذیل می‌آورند و شاید در درازمدت زمینه ساز بیماری‌های مزمن می‌شوند.
به عنوان مثال روغن‌های مصرفی در پختن غذاهای بیرون، عمدتاً از نوع جامد می‌باشد. حال آنکه امروزه مصرف روغن‌های مایع در خانه ها رو به افزایش است و خانواده‌ها کمتر تحت تأثیر اثرات ویرانگر روغن‌های جامد پیمان می‌گیرند.
همچنین در بعضی اماکن جاسازی غذا از یک روغن چندین بار کاربرد می‌شود که نتیجه آن چیزی به جز افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های گوناگون از آنگونه سرطان نیست.
 

اهمیت تعلیم خانواده‌ها

بنابراین با پروا به اهمیت پختن وعده غذایی در منزل و کاهش به کارگیری غذاهای حاضری، باید شرایطی را مهیا کرد که این فرمایش همانند سال‌های نه چندان دور، مجدداً مهم و با ارزش تلقی شود.
یکی از راه‌های تأثیرگذار برای این مهم، تعلیم پسندیده به کودکان و نوجوانان در خانواده و محیط تحصیل است.
قاعدتاً خانواده به عنوان نخستین محیط تأثیرگذار بر کودکان و نوجوانان می‌تواند مهم‌ترین نقش آموزشی را در پروسه شکل گیری منش ها و ارزش‌ها در فرزندان برپایی کند.
خانواده‌ای که غالب غذای مصرفی خود را از بیرون جاسازی می‌کند، بدیهی است که فرزندان آن‌ها هم بعدها رغبت به چنین سبکی از حیات خواهند داشت. از طرفی چنانچه در محیط خانواده مصرف غذاهای خانگی و نزاکت سفره و بعید هم غذا خوردن اغلب رایج باشد، اولاد نیز با چنین ارزشی در آینده زندگی خواهند کرد.
محیط تعلیم نیز به عنوان یکی از تأثیرگذارترین محیط‌های زندگی کودکان و نوجوانان است.
مطالبی که در این پیرامون به کودک یا نوجوان منتقل می‌شود تأثیرگذاری بسزایی خواهد داشت چرا که نفس این محیط آموزش و یادگیری است و مطالب منتقل شده به کودک و نوجوان از نقطه نظر آن‌ها زیاد صحیح و لازم الاجراست.

مقایسه دوربین مدار بسته هایک ویژن و داهوا

 باسلام و خسته نباشید خدمت تمامی علاقه مندان به بررسی و سنجش دوربین مداربسته هایک ویژن و داهوا در این نوشتار کوشش می نماییم الی این دو برند بین المللی را با یکدیگر سنجش نماییم و تفاوت های این دو دوربین را مطرح کنیم. با تیم تخصصی الکاو به اتفاق باشید 

 
 
 
 
 
احتمالا شما هم هدف خرید دوربین مدار بسته یا سیستم های امنیتی و نظارتی را دارید و به پیگیری تحلیل و رسیدگی در مورد برند های مطرح دوربین مداربسته در بازار هستید. در این نوشتار کوشش می کنیم تا به بررسی مقایسه ای برند هایک ویژن و دهوا بپردازیم.
 
مقایسه دوربین مدار بسته هایک ویژن و داهوا
برند های ایرانی و بیگانه دوربین مدار بسته همیشه در بین عموم صاحب نظران به صورت زیاد ناعادلانه و غیر فنی مقایسه و باره رسیدگی قرا گرفته است که این سنجش معمولا سلیقه ای و یا تعصبی بوده است و مختصر دیده شده ات که سنجش ای منطقی و دادگرانه در باره برند های مطرح ایرانی و خارجی صورت بگیرد.
 
به دلیل اینکه مقایسه بین کل برند های دوربین مداربسته چه برند های خارجی و چه برند های ایرانی در یک نوشتار نمی گنجد کوشش کردیم که به چهره موردی بین برند هایک ویژن و داهوا بحث و تبادل نظر کنیم. آنچه که باید در نخست به آن پروا کرد این است که این دو برند که در عالم مطرح می باشد هر دو در یک کشور فرآوری می شوند.
 
بهتر از پیش از هر چیز به تاریخچه این دو برند بین المللی که در حوزه سیستم های امنیتی و نظارتی در دانشمند مطرح هستند بپردازیم و سپس به نقاط ناتوانی و قوت هر کدام از برند های هایک ویژن و داهوا بپردازیم لغایت شما بتوانید جهت خرید و رفع احتیاج خویش بهترین تصمیم را بگیرید.
صفحه قبل 1 2 صفحه بعد